Zespoły Formuły 1 zakończył dzisiaj przedostatnią grupową sesję testową przed nowym sezonem. Ostatniego dnia testów w Jerez nowe bolidy sprawdzało już tylko sześć stajni. Zespoły Renault i Force India wczoraj spakowały się i opuściły Jerez. Najszybszym kierowcą na torze okazał się Nick Heidfeld, który jedno okrążenie toru pokonał w czasie 1:20,052.
Niemiec był również najaktywniejszym zawodnikiem na torze. Poranne opady deszczu oraz silne podmuchy wiatru nie przeszkodziły Niemcowi przejechać 123 okrążeń.Drugi czas dnia po przejechaniu 112 kółek odnotował Kimi Raikkonen. Tempo Fina było jednak o prawie 0,4 sekundy wolniejsze niż kierowcy BMW Sauber.
Pozostała część kierowców, z Lewisem Hamiltonem na czele nie jeździła dzisiaj zbyt wiele. Brytyjczyk zajmując trzecie miejsce, stracił do lidera tabeli z czasami przeszło sekundę oraz zaliczył małą wycieczkę po za tor.
Mark Webber, powracający do formy po kontuzji jakiej doznał pod koniec ubiegłego roku był dzisiaj czwarty z sekundową stratą do Hamiltona. Za Australijczykiem sesję zakończyli Kazuki Nakajima oraz Jarno Trulli.
W najbliższy poniedziałek na torze pod Barceloną rozpoczyna się ostatnia grupowa sesja testowa, gdzie spodziewane są wszystkie zespoły włącznie z nowopowstającym na bazie Hondy.
05.03.2009 19:58
0
EEeeee tam to nic nie mówi ! Testy sa tylko dla zespołow dla nas to tylko kilka cyferek i nic wiecej!
05.03.2009 19:59
0
Brawo Nick!!! Oby tak dalajj.
05.03.2009 20:00
0
Brawo Hajcfeld ;] dzisiaj tak rozkminiałem , czy BMW nie będzie chciało zanotować najlepszego w ostatnim dniu :D sprawdziło się. Ale własnie.. to tylko testy
05.03.2009 20:00
0
BMW wkońcu poakazało że należy się ich trochę bać. Ake tak właśnie myślałem, że w końcu będą też chcieć znaleźć się na szczycie tej bądź co bądź nic nie wyjaśniającej do końca tabeli z czasami.
05.03.2009 20:00
0
jaki zal Kubica i bmw zawalili testy oprocz ost. czy ktos wie dlaczego Force India dziś nie testował
05.03.2009 20:01
0
Mam nadzieje, ze w Barcelonie dadzą na tych ustawieniach co dzis miał heidfeld pojezdzic Kubicy i nie moge sie doczekac na wyniki tego hondopodobnego zespołu
05.03.2009 20:01
0
Ham się nie popisał czytałem,że trochę uszkodził fure tą "wycieczką po za tor"
05.03.2009 20:02
0
14797" ile masz lat ;> ?
05.03.2009 20:03
0
szymontaz- jak to czytam, to aż mi sie zbiera na wymioty...czy mozecie juz tego nie pisac? czy myslicie, ze ludzie tego nie widzieli? widzieli i to 100 razy!!! przestan pisac o jednym i tym samym, tobie nic nie mowia, innym moze mowia, wiec sie zamknij i nie wypisuj w kazdym temacie o testach(czyli 5 takich tematow od niedzieli), ze one nic nie mowia ...MOWIE TO DO WSZYSTKICH KTORZY TAK ROBIA...
05.03.2009 20:05
0
Trulli i Hamilton zatrzymali sie na torze w oewnych momentach - zna ktos przyczyny ??
05.03.2009 20:08
0
no nareźcie coś bmw pokazało
05.03.2009 20:09
0
14797 twoj nick mowi wszystko za siebie!Intiligentny to ty nie jestes jak nawet nie potrafisz wymyslec swojego nicku.Nie rozumiesz ze Robert Kubica Testowal cos innego niz Heidfeld i to mu niepozwolilo osiagnac dobrego czasu!I tak wogole to oni nie jezdza po to aby miec najlepszy czas tylko zeby jak sama nazwa wskazuje "TESTY" testowanie swojego sprzetu... i ogolnie to ty jestes zal.pozdro
05.03.2009 20:11
0
ogólnie w Jerez Heidfeld testował 2 dni a przejechał tyle okrążeń co Kubica w 3 dni... A wiec nic Kubica nie nadrobił, ogólnie przejechał mniej od Heidfelda, zważając też na ten nieszczęsny Bahrajn :( ... Ogólnie jednak o forme BMW sie nie martwie. Myśle ze Heidfeld jednak lepiej sie czuje w tym bolidzie niż Kubica. Co do Hamiltona, miał na swoim bolidzie jakąś farbę która się zieleniła od strug powietrza ... xd badają i badają tę areodynamikę, już się wszystkiego chwytają ale skrzydło nadal nie pracuje jak trzeba ; )
05.03.2009 20:12
0
kamil6761 ja powtarzam do takich jak np ten 14797 bo jak sam widzisz to on tego nie rozumie i nie unos sie!!a to do ciebie i do tych co juz zrozumieli co to sa testy nie pisze tylko do takich osob jak 14797!Nudne to sie robi ale jeszcze znajduja sie takie osoby jak 14797!
05.03.2009 20:15
0
ciekawe co było przyczyną wypadku hamiltona?
05.03.2009 20:17
0
Ra-v właśnie mam ten sam problem
05.03.2009 20:18
0
szymontaz- ale widac ze on jest dzieckiem, ew. specjalnie tak pisze, ale gdy zaczynam czytac posty pod tematem z testow, to chce dowiedziec sie czegos o nich, moze ktos zna np. powody awarii itd... ale tutaj 3/4 postow jest o tym, ze testy sie nie licza, po czyms takim niedobrze robi...
05.03.2009 20:19
0
Przyczyną bylo to że jest on cienki heh nie lubie HAMA!A tak powaznie ktoś wie?
05.03.2009 20:24
0
A ja myślałem, że po testach przed sezonem dowiem się chociaż który z kierowców BMW będzie lepszy w tym sezonie. I szczerze powiem nie wiem (ze wskazaniem na Nicka). Slicki-dzięki nim kierowcy jeżdżący agresywnie mają przewagę (+Robert), KERS-dużo waży, lżejsi kierowcy mają przewagę, mogą lepiej ustawić balans bolidu (+Nick). Graining opon - miał być mniejszy niż w rowkowanych, ale wydaje mi się, że tak nie jest. Sutil mówił, że wielu kierowcom wydaje się, że graining jest nawet większy niż w poprzednim roku (może przez aero?). Tak więc + dla Nicka (lepiej dba o opony, a Robert o zgrozo prawie zawsze podczas wyścigu miał problem z grainingiem...).
05.03.2009 20:25
0
@szymontaz - nie ma sensu tego pisac w zadnym wypadku jak ktos jest głupi i sie przejmuje czasami testow to niech sie przejmuje dalej... bo tak to tylko jeden wielki spam sie robi... wracajac do tematu to mam jeszcze jedno pytanie czemu Renault i FI juz dzisiaj nie testowali?
05.03.2009 20:27
0
*może po Katalonii obraz będzie wyraźniejszy....
05.03.2009 20:28
0
Brak kasy?
05.03.2009 20:28
0
hipcio - przyczyna wypadku pewnie bylo to ze ham dal konikom za duzo owsa :P ale mi chodzi o przyczyna zatrzymania sie na torze hamiltona w zakrecie 6 i Trullego w zakrecie 4.
05.03.2009 20:29
0
Testy mówią sporo, ale nie wtedy, gdy patrzy się na tabelkę z najszybszymi okrążeniami z jednego dnia testów. W zeszłym roku widziałem ciekawą analizę czasów z testów zimowych i prognozy w dużej mierze sprawdziły się w trakcie sezonu. Bo wiadomo, ze jeden kierowca wykręci jedno kółko na krótkim stincie, a ktoś przez całą sesję będzie kręcił dobre czasy i to na długich stintach.
05.03.2009 20:33
0
kamil6761: to tylko testy, też mi to nic nie mówi. koleś staram się być spokojny ale jak czytam takie uwagi, to krew mnie zalewa. każdy pisze co uważa, byle tylko gupiego spamu nie wklejał, wolność słowa gwarantuje prawo... a czasy jak to czasy, bmw nadrobiło straty w ilości przejechanych okrążeń w jerez, czas normalny, nic nie znaczący. były lepsze w tym tygodniu. pozdrowienia. łączy nas pasja do tego sportu więc po co się tak wycierać?
05.03.2009 20:52
0
serce się raduje - mimo iż to tylko teściki....
05.03.2009 21:01
0
walerus-"serce sie raduje pomimo ze Heidfeld BMW kieruje"....;-)pzdr
05.03.2009 21:08
0
ludziska ale macie problemy, jeśli ktoś uważa nadal, że czasy na testach są ważne to niech dalej żyje w swej błogiej nieświadomości. koniec i kropka!
05.03.2009 21:11
0
heidfeld lata luthansą :) a tak poważnie co myślicie o mc i jego tylnim docisku? dlaczego tak dlugo używaja specyfikacji z 2008 roku? ja myśle, że od poniedziałku będą już mieli właściwe skrzydło. pewnie coś tam jeszcze poprawiają.
05.03.2009 21:16
0
a ja jestem ciekaw co tam jeszcze podczas ostatnich testow co poniektore teamy z nowinek technicznych zaprezetuja
05.03.2009 22:14
0
Cały czas wraca temat, że testy nic nie znaczą. I tak, i nie. Też już o tym nie dawno pisałem, ale powtórzę. Dokładne obserwacje (najlepiej być na torze, np. zespoły na pewno wzajemnie się podglądają, a i kierowcy różnych teamów zapewne wymieniają się nieoficjalnie swoimi opiniami) mogą moim zdaniem dużo powiedzieć, natomiast same suche czasy, szczególnie po niewielu dniach testów, niestety z dużym prawdopodobieństwem fałszują rzeczywisty obraz formy zespołów. Tak więc w sumie, pełna w tym zgoda z anderis8. A tak w ogóle, to niezależnie od tego wszystkiego, i tak dość ciekawa jest wymiana zdań. W końcu nawet ci, co narzekają, w końcu wypowiadają się na tym forum. No i jestem pewien, choć to może i banał, że my wszyscy z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu. NIeprawdaż?
05.03.2009 22:50
0
@leo: Jeśli ktoś snuje domysły, z ogólnej sytuacji, to są to jeszcze spekulacje w miarę na poziomie, gorzej kiedy ktoś uważa, że "bmw spieprzyło testy" po czasach, które uzyskiwali. Trzeba potrafić to rozróżnić.
05.03.2009 23:59
0
Ja pierdziele ile można tłuc to ludziom testy to testy . . . Kto lepszy w BMW ? Nie wiadomo... Myślę ze Robercik. Dlaczego mniej od Nicka przejechał ??? Nie miał zbyt sprzyjających warunków ? Czas - nie wiadomo który z nich co testował.. Australia czeka ;] BMW POWER www.f1dvl.lua.pl
06.03.2009 00:03
0
Niektórzy widzę już widzą Nicka w roli faworyta bo wygrał testy :D Nick Wzrost: 164 cm Waga: 59 kg Robert Wzrost: 184 cm Waga: 69 kg hmmm 10 kg balastu dla Nicka , Robert umiejętnościami nadrobi ;)
06.03.2009 01:23
0
"ciekawe co było przyczyną wypadku hamiltona?" - Zwialo go. Wiatrek o predkosci 44km/s [km, nie m :>] wywalil go z toru po prostu. :P -> "While the impact was only a mere 44km/h, the car went in rearwards, doing enough to dislodge the rear wing and lightly damage the car’s rear-end."... Hmm... A jakby tak zawialo jeszcze mocniej? :o
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się